Pazar, Şubat 26, 2006

Aptenodytes forsteri

Dün bir belgesel izledim, 'imparator penguen' ler hakkında... Aynen isimleri gibiler, güçlü, dayanıklı, azimli ve asil... Tüm yaşamlarını Antarktika'nın dondurucu soğunda geçiriyorlar, dayanıklı olmayıp da ne yapsınlar? Ama sadece bu kadar değil!

Her yıl kış aylarında neredeyse diğer tüm canlılar Antarktika'yı terk ederken, imparator penguenler küçük adımlarıyla 80 km kat ederek yavrulayacakları bölgeye gelirler. Soğuktan korunmak için bir araya toplanıp kocaman bir daire oluştururlar. Her penguenin çemberin merkezinde daha çok ısınmak için fırsatı olur ve yeterince ısınanlar yerlerini yoldaşlarına bırakarak çemberin dış tarafına ilerler. Müthiş bir sosyal yardımlaşma ve dayanışma örneği !

Birkaç hafta sonra dişi penguenler yumurtladıkları tek bir yumurtayı, baba penguenlere emanet ederek, soğuktan ve açlıktan güçsüz düşmüş bedenlerini beslemek için Antarktika'nın soğuk denizine doğru yola koyulur. Yani yavrulamak için geldikleri 80 kilometreyi geri dönerler. Bu arada erkek penguenler yumurtanın üzerinin tüyleriyle örterek sıcak tutmaya çalışır. Dişilerin geri dönmesine daha iki ay vardır ve dişiler geldikten sonra karnını doyurma sırası erkek penguenlere geçecektir. Bu da aile içindeki dayanışma ve işbirliğinin muhteşem bir örnegi!

Hayvanlardan öğreneceğimiz ne kadar çok şey var öyle değil mi ?

Antarkrika'nın imparatorlarıyla ilgili daha fazla bilgi edinmek isterseniz bence buraya tıklayabilirsiniz, ya da benim gibi 'March of the Penguins' adlı belgeseli izleyebilirsiniz...

2 Comments:

Anonymous Adsız said...

Inanmiyorum!! Iki haftadir aklimdaki tek film izlemek icin March of the Penguins. Simdi artik izlemek iyice farz oldu bu yorumlardan sonra.
Operim..
Ozge

27 Şubat, 2006 21:13  
Blogger temmuz61 said...

Merhaba,ben Şükran. Ben de senin blogunu takip ediyorum.Mümkün olduğunca hergün yazmaya çalışacağım.Tabii ki yazıların hepsi benim değil.Beğenileceğini tahmin ediyorum..Hoşçakal..

02 Mart, 2006 21:39  

Yorum Gönder

<< Home